6 דרכים להביא לקוחות בלי למכור

רובנו לא אוהבים את פעולת המכירה והמילה "מכירות" אפילו גורמת לנו לאי נוחות קלה. אף אחד לא אוהב "להתחנן" או לשכנע אנשים לקנות. אבל, יש כמה עקרונות ופעולות שיווקיות מקדימות שיכולות לעזור לכם לגרום ללקוח לקנות מבלי "למכור" לו.

הטבה מיוחדת!

פגישת אסטרטגיה לשיווק שמביא לקוחות 

במחיר היכרות

"דרור יכול להקפיץ כל עסק כמה רמות קדימה וזכינו שמצאנו אותו לעסק שלנו"

מורנה סלוקי

"גאיה"-קורסים וסדנאות זוגיות

הדברים הפשוטים שיחסכו לכם המון כאב ראש

1.להרשים את הלקוח לפני שבכלל דיברנו איתו

בשביל שהלקוח יגיע לשיחה איתנו שהוא כבר יודע שאנחנו מקצוענים ולא נצטרך למכור לו, צריך לדאוג שהוא יראה את זה בעזרת תוכן ושיווק נכון. במה זה בא לידי ביטוי?

  • תוכן בעל ערך- מדריכים, טיפים וסרטונים שנותנים ללקוח ידע ופתרונות. 

  • עקביות- חשוב לוודא שהמפגשים של הלקוח עם התוכן שלכם לא יהיו חד פעמיים ועם הפרשים גדולים, הקפידו לייצר ולפרסם תוכן באופן עקבי כדי להישאר בתודעת הלקוח.

2.תנו לעבודה שלכם לדבר

שלבו בפעולות השיווק חוות דעת של לקוחות קיימים ודאגו לביקורות טובות בעמוד הפייסבוק שלכם. זה מראה ללקוח שאתם בעלי ניסיון, מקצועיות ושעזרתם לאנשים שהיו בדיוק במצב שלו. רצוי לשלב את חוות הדעת בעמוד העסקי ובאתר שלכם כתוכן כתוב או כסרטונים.

3.תנו לניסיון שלכם לדבר

השכלה, שנות ניסיון בתחום, שנות קיום העסק, מספר האנשים שעזרתם להם ועוד... כל אלו יהוו גורם מצויין בתהליך לגרום ללקוח לרצות לעבוד איתכם עוד לפני שבכלל דיברתם. גם אותם יש לכתוב בנכסים הדיגיטלים השונים. חשוב מאוד! ציינו רק ניסיון ורקע שאכן רלוונטי וחשוב ללקוח.

מה לעשות אם אתם עסק חדש לחלוטין? בטוח יש משהו שאתם יכולים להגיד. כמה זמן עסקתם בתחום כשכירים או כמה זמן עסקתם בתחום בכללי (לא כפרנסה). לדוגמא: מאמן כושר בתחילת דרכו יכול לציין שהוא כבר 15 שנה עוסק בספורט ולמד את התחום בוינגייט ובתי ספר מקצועיים אחרים.

4.ליצור קשר אישי

אחת הסיבות שבגללה לקוחות קונים, זה כי הם מתחברים לבעל העסק אישית. מחבבים אותו כאדם ומתחברים לאני מאמין ולמסרים שלו. אני יודע שזה אולי נשמע מטופש אבל להמון אנשים אפילו אם לא במודע, זה משפיע על תהליך קבלת ההחלטות.

איך עושים את זה עוד לפני שבכלל דיברנו עם הלקוח?

רצוי לכלול בשיווק שלכם גם את הסיפור האישי (לא להאריך אך לא להתקמצן במידע) שהביא לכך שאתם האנשים המתאימים לעזור ללקוח. דוגמא מקוצרת: "הגעתי להיות תזונאית כי הייתי במשקל 120 ק"ג זה טלטל אותי והביא להחלטה לעשות שינוי בחיי". זה מראה ללקוח שני דברים:

  • אני בדיוק כמוך ויודע מה אתה עובר ומרגיש.

  • אני עשיתי את זה בעצמי ובגלל זה יש לי את הידע להנחות אותך.

כמובן שגם כריזמה, וחביבות מסויימת שיכולים לבלוט בסרטונים משפיעים מאוד.

5.ציירו ללקוח את התמונה הסופית

כיצד יראו חייו לאחר שירכוש את המוצר שלכם. ניתן לעשות זאת ב-2 דרכים:

  1. מסרים שיווקים מנוסחים היטב-מבוססים על כאב קהל היעד ונותנים לו פתרון בצורה ברורה לדוגמא: הבעיה של הלקוח היא כאבי גב, מה שמפריע לו באמת הוא שהוא לא יכול לעשות ספורט יותר. המסר השיווקי שיבהיר לו איך חייו יראו לאחר שיעבוד עם מטפל כלשהו הוא: "לחזור לספורט שאתה אוהב תוך 6 טיפולים" מאוד ברור, נוגע ומצייר ללקוח את התמונה הסופית.

  2. תיעוד לפני ואחרי של עבודתכם-בהרבה תחומים ניתן להראות את תוצאות העבודה של בעל המקצוע בצורה מאוד ברורה. לדוגמא: קבלן שיפוצים, מעצב פנים, תזונאי ואפילו מטפל ברפואה משלימה. כמעט כל בעל מקצוע יכול להראות את תוצאות עבודתו דרך תמונה אחת או אפילו סרטון קצר ומושקע.

6. לעזור ללקוח לקנות

אין צורך למכור או לשכנע. צריך לעזור ללקוח לקנות. לגרום לו להבין שאני האיש המתאים ביותר לפתור לו את הבעיה. איך עושים את זה? תנו ללקוח את האני מאמין שלכם, הציגו את הפתרונות לבעיה ולכאב שלו. הראו ללקוח שאתם מקצוענים וכבר בשיחת המכירה תנו לו ערך כדי שיבין שאתם מסוגלים לפתור את הבעיה שלו. לדוגמא- בכל שיחה ראשונה עם לקוח, אני נותן מהידע המקצועי שלי עוד לפני שבכלל נפגשנו והוא שילם לי. אני מקשיב לו, ובהתאם נותן ידע שעוזר לו ומראה שאני הבנאדם הנכון להמשיך איתו.

לסיכום, רצוי שכל בעל מקצוע ידע גם למכור. אך זה לא חייב להיות אגרסיבי, מניפולטיבי ומתחנן כפי שאנו לפעמים חושבים. זה יכול להעשות בצורה אלגנטית, מתוחכמת וכזו שגם נותנת משהו חזרה לצד השני וגורמת לו לקנות.

רוצים להתייעץ איתי בשביל לשפר את תהליך המכירה שלכם?

התקשרו או שלחו הודעה ונעשה הכל נכון יותר כדי למכור.

גם זה יכול לעניין אתכם

ההבדל המשמעותי בין הצלחה לכישלון בעסק

יש לך כישרון, אתה יודע שאתה טוב במה שאתה עושה אבל לא מצליח למכור, סדר הוא המרכיב שלרוב העסקים חסר כדי להצליח, איך עושים סדר? 

הכלים השיווקים שיעשו את כל ההבדל

לאחר תקופה כאיש שיווק ועצמאי איגדתי לי 13 כלים שבעזרתם העסק שלי מתקדם, צומח, מוכר ונהיה רווחי יותר מיום ליום. ריבוי הכלים שייש לנו כיום לשיווק העסק, יוצר בלבול וחשוב לבחור בנכונים ביותר.

ההבדל בין הצלחה לכישלון בשיחת מכירה

המעמד של שיחת מכירה יכול להיות מלחיץ ולא נעים עבור רבים מאיתנו. רובנו מגיעים מתחומים שאין להם נגיעה בזה והכמה רגעים הללו שייש לנו לשוחח עם אדם בטלפון ולהשאיר עליו את הרושם הרצוי הם קריטים לעסק שלנו. 

רוצה יותר לקוחות? הגיע הזמן שנדבר.

Israel,Tel Aviv

תל אביב ,ישראל,ראשון לציון

|

050-4689170

 
  • Facebook
  • Instagram

 כל הזכויות שמורות לדרור ברק-אסטרטגיה שיווקית ©