11 טעויות כואבות שאסור לעצמאי לעשות

Management

העובדה שאתם מטפלים מצויינים, מדריכי כושר מעולים או צלמים נהדרים לא הכינה אתכם לעולם העסקים. אלו 11 טעויות מאוד נפוצות שאסור לכם לעשות.

הטבה מיוחדת!

פגישת אסטרטגיה לשיווק 

שמביא לקוחות

"דרור יכול להקפיץ כל עסק כמה רמות קדימה וזכינו שמצאנו אותו לעסק שלנו"

מורנה סלוקי

"גאיה"-קורסים וסדנאות זוגיות

רוצה לקדם את העסק שלך?

  050-4689170 | התקשר או השאר פרטים

מבטיח לחזור תוך פחות מיממה*

1.להתנהל מול לקוחות ללא חוזים חתומים

כל התנהלות מול לקוח חייבת להיות מגובה בחוזה כתוב וחתום על ידי הלקוח, יש אינספור מקרים של לקוחות שהפרו סיכומים בעל פה ולא שילמו שקל על שעות העבודה של בעל העסק או החומרים שקנה בשביל עבודה שהיה צריך לספק. זה לא נגמר רק בהסדרת תשלום, ישנם דברים נוספים שמאוד חשובים כגון: תנאי השירות והסכמה בכתב של כל מה שהוא כולל בתוכו. כך אין מצב שלקוח משער שהשירות שלכם כולל משהו שהוא לא ובא בטענות לאחר מכן.

2.לא לפקח על גבייה

תנאי התשלום בארץ לא קלים למעקב. ניהול רישום מסודר של כל עבודה שביצעתי, תשלום שגביתי ויותר חשוב מכך שעוד לא גביתי מהלקוח הוא בגדר חובה. אני מנהל טבלה שכוללת את תאריך ביצוע העבודה, תנאי תשלום ותאריך התשלום שסיכמתי עם הלקוח.

3.לחשב הכנסות כרווחים

ההנחה ש-10,000 שקל שלקוח שילם שווים לחשבון הבנק שלכם 10,000 שקל היא מלכודת נוראית עבור בעל עסק לאכזבה ופרנסה נמוכה. שימו לב בתמחור שלכם שאתם לוקחים את כל הגורמים השונים בחשבון. לכל עסק יש המון "שותפים" למחזור שהוא מגלגל כגון: מס הכנסה, הוצאות על חומרים, שכירות, עובדים, ביטוח לאומי ועוד... כל אלו חייבים להילקח בחשבון כשאתם מחשבים את הרווח הנקי שלכם מכל עבודה.

4.לתמחר נמוך כי רק התחלתי

קביעת מחירים נמוכים לשירותים/מוצרים שלכם יגרמו לכמה דברים:

א.רווחים נמוכים ומאכזבים שלפעמים אף לא יאפשרו לכם להמשיך ולהחזיק עסק עצמאי.

ב.מיצוב כאיכות נמוכה-שלקוח מקבל מחיר נמוך מהרגיל, פעמים רבות המחשבה הראשונה שלו היא "מדוע המחיר כזה נמוך?" לרוב לקוחות משערים שזה בגלל שהמוצר או השירות שלכם פשוט פחות איכותי מהמתחרים, במצב כזה הם יעדיפו לשלם קצת יותר כסף בשביל לקבל מוצר שהם הרבה יותר בטוחים בו.

5.לעשות הנחות מוגזמות

הנחה במחיר זה דבר מקובל וזה בסדר בתחומים מסויימים (לא בכולם!). שימו לב שאתם לא נותנים הנחות מוגזמות מעל 10-15%. הנחה גבוהה מדי יכולה לגרום ללקוח לחשוב שהייתם לא הגונים כלפיו במחיר הקודם ושאתם מיואשים למכור כי כנראה שהשירות שלכם לא כזה איכותי כמו שהוא חשב.

6.להתפשר על איכות בשביל המחיר

אל תתפשרו על איכות השירות שאתם נותנים כדי להוזיל ללקוח במחיר. לפעמים נתקל במצבים שנתבקש לתת הנחה אבל כמות העבודה שאנו נאלצים לתת לא מאפשרת לנו. הורדה ברמת העבודה תפגע בחווית הלקוח למרות ששילם מחיר נמוך יחסית ובסופו של דבר גם במוניטין שלנו.

7.לשכוח שייש חיים אחרי הפנסיה

עד עכשיו הייתם שכירים ודאגו לזה בשבילכם, שימו לב שאתם דואגים לעצמכם ומפרישים כסף לפנסיה, לעבוד עם סוכן ביטוח טוב יעזור לכל אחד מאיתנו בדברים מהסוג הזה. כי בתכל'ס רובנו לא מבינים בזה בכלל.

8.ללכת סולו

דווקא עכשיו כשאתם לבד ולא חלק מעסק או ארגון גדול ומלא באנשים זה הזמן להכיר בעלי עסקים אחרים, לפתח לכם קבוצה של קולגות ועצמאיים אחרים שאתם יכולים להתייעץ עמם מדי פעם ולעזור אחד לשני לפתח את העסק. זה שאתם עצמאיים לא אומר שאתם צריכים לעשות את הריצה הזו לגמרי לבד.

9.לקחת עבודות שאתם לא לגמרי מוכנים או מוכשרים אליהן

לפעמים ההכנסה החודשית הנמוכה מביאה בעל עסק לשקול לקחת עבודה שהיא לא לגמרי בתחום ההתמחות שלו. לדוגמא: מאמן כושר שלוקח על עצמו לבנות תפריט ללקוח ללא השכלה של תזונאי. זה מהלך שמועד לכישלון, אם אתם יודעים שאתם לא מקצועיים במשהו מסויים אל תנסו לקחת עבודה בכוח. לאבד לקוח על דבר כזה זה פשוט מיותר.  

10.לא להסתכל קדימה

כשאתם לבד בעסק אתם הבוס של עצמכם, אין מי שינווט את הספינה חוץ ממכם. אחד הדברים שהכי יכולים לעזור לכם היא תוכנית עבודה שתעשה לכם סדר. בנו תוכנית שתתאר ותכיל את כל הפעולות בצורה מפורטת ומדוייקת (תחומות ביעד זמן) שאתם צריכים לבצע כדי להשיג את היעדים שהצבתם לעסק.  

11.להניח שהלקוחות כבר יגיעו עם הזמן

אתם אולי מצויינים בתחום שלכם, וכשהייתם שכירים הצטיינתם והתקדמתם במהירות. אבל, עכשיו אתם אחראים גם להכניס את העבודה לעסק. אל תשכחו לתכנן איך אתם עושים את זה ולהבין באיזה כלים או אנשי מקצוע אתם צריכים להעזר. פרסום ממומן, כתיבת בלוג, צילום סרטונים, שיתופי פעולה, נטוורקינג, קידום תוכן ,מערכת דיוור והפצה. אלו רק חלק מהכלים שעומדים לרשותכם כדי לשווק.

רוצים לקבל הכוונה בשביל להמנע מטעויות שרוב העסקים עושים?

התקשרו או לחצו כאן.

גם זה יכול לעניין אתכם

9 מרכיבים להצעה שהלקוח לא יוכל לוותר עליה!

לבנות הצעה ומוצר אטרקטיבי זה לא דבר פשוט. המון פעמים נדמה לנו שההצעה שלנו מדהימה אבל כשאנחנו מציגים אותה ללקוח, הוא לא מתלהב כמו שציפינו.

רוצים עוד לקוחות?
הגיע הזמן שנדבר

Israel,Tel Aviv

תל אביב ,ישראל,ראשון לציון

|

050-4689170

 
  • Facebook
  • Instagram

 כל הזכויות שמורות לדרור ברק-אסטרטגיה שיווקית ©