7 צעדים לניהול צוות בהצלחה

Management

האתגר הגדול ביותר של כל מנהל הוא להצליח לרתום את עובדיו למטרת העל של העסק, לעבודה מאומצת למען השגתה ולא רק עבור השכר שלהם. נכון זה נשמע הזוי או קצת "חי בסרט" אבל זו האסטרטגיה הכי נכונה שיכולה להיות כדי לנהל צוות או אפילו עובד אחד בהצלחה רבה.

"דרור יכול להקפיץ כל עסק כמה רמות קדימה וזכינו שמצאנו אותו לעסק שלנו"

מורנה סלוקי

"גאיה"-קורסים וסדנאות זוגיות

 7 צעדים שעל מנהל לעשות על מנת לרתום את עובדיו למטרה:

1.הפכו אותם לשותפים לדרך

הסבירו להם למה הם עושים את מה שהם עושים ןאיך זה יתרום לארגון להגיע למטרת העל. איזה חלק חשוב זה משחק בשרשרת. עובד שמבין מדוע הוא מבצע פעולה ולא רק מבצע הוראה ,הוא עובד מחויב יותר לעבודתו.

2.העשירו ולמדו את עובדיכם

למדו אותם דברים חדשים ,עזרו להם לקדם את הקריירה שלהם ואת הכישורים האישיים שלהם, לפעמים אפילו אם זה לא משפר את תפקודם בתפקיד הנוכחי. רק כך תוכלו לגרום לעובדיכם להגיע כל יום לעבודה עם רצון להשתפר בעבודתם, להתמקצע ולעבוד קשה יותר כל יום. לימוד והעשרה של עובדים מקדם את האינטרסים של שני הצדדים גם של הארגון וגם של העובד כפרט.

3.בנו סביבת עבודה מפרה

ישנם כמה כלים ליצירת סביבת עבודה המפרה עובדים ונותנת להם תמריץ להגיע לעבודה כל יום עם חיוך.

א.עיצוב מרחב העבודה-הקפידו שיהיה נעים לעין, השתמשו בצבעי המותג שלכם לקירות ולריהוט, הוסיפו אלמנטים שגם אינם קשורים בהכרח לעבודה כגון תמונות ,עציצים. עודדו את עובדיכם להביא משהו אישי משלהם שלהם על מנת להעניק להם תחושת ביתיות. כמו כן ניתן לפעמים לקחת חלק קטן ממרחב העבודה ולהמירו לפינת ישיבה משותפת לעובדים בהפסקותיהם, שישבו יחדיו ולא כל אחד בנפרד, חלק ביום בו הם יכולים לשבת ולהנות מכמה רגעים של שקט ולשנות אווירה.

ב.ניקיון-חשוב מאוד לעובדים שסביבת העבודה שלהם תהיה נקייה. זה מתחיל מצבע הקירות ועד ניקיון השירותים. לא נעים כלל לשהות במקום מלוכלך ומוזנח כל יום במשך 8-12 שעות, ולא פחות חשוב מכך לדעת שלמנהל/מעסיק שלך לא אכפת ממך מספיק על מנת לדאוג לכך שסביבת העבודה תהיה נקייה.

4.תבנו משפחה ותשקיעו בה

צרו לעובדים שלכם סביבת עבודה נעימה, משפחתית ,חברית ויחד עם זאת מאוד מקצועית כמובן. השקיעו במפגשים חברתיים וערבי גיבוש מפעם לפעם. גם בעלות מאוד נמוכה אפשר להפיק ערב מצוין לגיבוש עובדים. אם אתם רוצים להשקיע קצת יותר, קנו איזשהו משחק נחמד כמו שולחן כדורגל ומקמו אותה בפינת הישיבה המשותפת.

5.מתנות קטנות

מפעם לפעם ולא רק בראש השנה ופסח, פנקו את עובדיכם במשהו קטן ונחמד. זה לא חייב להיות יקר במיוחד, אפשר למצוא היום דברים מאוד נחמדים ובזול שמבטאים הערכה לעבודתם הקשה. חשוב מאוד! צרפו להענקת המתנה איזושהי מילה טובה או שתיים ,אפילו בכתב. לקבל סתם ככה מתנה חומרית ללא מכתב נחמד המביע הערכה זהו אקט בעל אפקט הרבה פחות משמעותי.

6.מנהל אך גם חבר

מנהל טוב יודע להיות קשוב לעובדיו גם בנושאים שאינם קשורים לעבודה, אם אתם מזהים איזשהו קושי, בעיה או מצוקה. נסו לעזור היו אוזן קשבת והראו אכפתיות. הקפידו להקשיב לעובדים שלכם ולא רק לתת הנחיות והוראות ,שאלו לשלומם והראו התעניינות גם בחייהם האישיים(לא בצורה פולשנית מדי כמובן).

7.הקשבה

תנו לעובדיכם תחושה שהם חלק מתהליך החשיבה לפעמים ולא רק הביצוע. שתפו אותם במה שנעשה מאחורי הקלעים בעסק ושאלו לדעתם המקצועית (מראה הערכה). לפעמים נקודת מבט של עובד יכולה לתרום לכם מאוד ומצד שני גם רותמת את העובד למהלכים שיעשו ולעבודה היומיומית.

לסיכום, מנהל שמצליח לגרום לעובדיו להרגיש חלק מהארגון, נותן להם הרגשה שהתרומה שלהם משמעותית ושעבודתם מוערכת. מעניק להם רצון לעבוד עבור הצלחת הארגון ולהראות אכפתיות למצבו והתקדמותו. זהו מנהל שמבין כיצד להניע עובדים.

כתבו לי ונצא לדרך.

  • Facebook
  • Instagram

 כל הזכויות שמורות לדרור ברק-אסטרטגיה שיווקית ©